Viata de Navigator. De la cateva sute de euro la 20.000 euro pe luna

Cand auzi de un marinar/navigator/vaporean primul lucru la care te gandesti este faptul ca e “plin de bani” sau “munceste pe vapor si e plin de bani”. In mare parte este adevarat, navigatorii castiga mult mai bine decat se poate castiga cinstit in Romania dar nu oricum ci prin multe sacrificii pe care le face.

In primul rand trebuie sa aiba un anumit nivel de pregatire, sa termine o facultate pentru a ajunge sa detina o functie de ofiter, sa suporte viata pe mare si nu in ultimul rand sa poata sta departe de familie si de prieteni o perioada lunga de timp. Pe langa toate astea trebuie sa mai treci printr-o gramada de cursuri si examene mai mult sau mai putin serioase.

Fara a detine o diploma a unei facultati de specialitate nu poti avea o functie de ofiter la bordul unei nave. Poti fi personal auxiliar precum marinar, timonier, sef de echipaj, motorist, ospatar, bucatar, camerist(a). Salariile pleaca de la cateva sute de euro si pot ajunge pana la 3000 euro pe luna lucrata.

In cazul in care ai terminat o facultate poti deveni ofiter punte/mecanic si castiga un salariu ce pleaca de la 2500 euro si poate ajunge pana la 20.000 euro pe luna. Evident ca salariile depind de functia pe care o vei ocupa la bordul navei. Cel mai bine platiti sunt compandantii si sefii mecanici. Majoritatea companiilor au aceleasi salarii pentru comandanti si sefi mecanici, iar celelalte au diferente de salarii intre cele doua functii.

Conform ultimelor statistici facute in 2015, erau peste 50400 nave in toata lumea, dintre toate tipurile de nave. Daca inmultim cu un numar aproximativ de 20 de persoane care se afla in acest moment pe aceste nave, rezulta ca peste 1 milion de persoane castiga in acest moment aceste sume de bani. Evident ca numarul este mult mai mare, pe navele de croaziera numarul angajatilor poate ajunge chiar si la 600 iar acasa sunt deasemenea foarte multi marinari, nu toti sunt plecati pe mare tot timpul.

Este o vorba in popor “cu cat ai mai multi bani, cu atat cheltui mai mult” si se aplica foarte bine si in cazul nostru. Putini stiu ca de fiecare data cand venim acasa din voiaj, trebuie sa trecem pe la capitania portului Constanta (si nu numai) si sa “lasam” o parte din bani. Adica sa ne “oficializam” imbarcarea/debarcarea, sa ne reactualizam actele care au iesit din limita de valabilitate sau urmeaza sa iasa, sa ne facem iar vizite medicale pentru prelungirea valabilitatii carnetului de marinar, vize pentru diferite tari, iar toate aceste drumuri si acte ne costa cateva sute de euro care pot ajunge la sume cu trei de zero in cazul in care avem si cursuri care urmeaza sa le reactualizam.

Rar se intampla ca unii navigatori sa aiba sume colosale in banci. Marea majoritate au o casa, o masina buna si cam atat. Tot majoritatea sunt fortati dupa 2-3 luni de stat acasa sa plece inapoi din cauza faptului ca nu mai au bani, iar banca le bate la usa pentru ratele facute pentru acea casa si pentru masina. In schimb da, isi pot permite cam orice isi doresc, nu ezita sa plece in vacante alaturi de familie cand revin din voiaj, iar in viata de zi cu zi cheltuiesc mult mai mult decat alte persoane.

Retineti insa ca la nava, cu cat castigi mai mult, cu atat ai mai multa responsabilitate. Niciodata nu vei castiga mai multi bani si vei avea raspundere mai mica. Tocmai din cauza asta un cadet castiga cateva sute de euro iar in schimb, comandantul poate castiga si 20.000 euro.

Daca v-a placut articolul asteptam comentariile voastre sau ne puteti da like/share. Multumim!

Deasemenea pentru a fi la curent cu ultimele articole va asteptam sa ne dati like si pe facebook pe pagina noastra Viata De Navigator.

Like or Share?

Cu si despre navigatori