Ce au de castigat, dar si de pierdut, navigatorii!

Daca te-ai gandit vreodata sa faci pasul spre meseria asta, e timpul sa stii ce te astepta pe viitor. Ca oricare alta meserie si aceasta are la randul ei plusuri si minusuri. Le vom prezenta pe toate si va lasam pe voi sa alegeti daca faceti pasul spre meseria de navigator.

Sa incepem cu plusurile.

  1. Dupa cum toata lumea stie, cel mai mare plus al acestei meserii este faptul ca este foarte banoasa. Castigi cateva mii de euro in fiecare luna pe care o muncesti la vapor. Majoritatea firmelor isi platesc angajatii doar atata timp cat sunt la nava, sau mai exact, atata timp cat sunt plecati de acasa. Sunt in schimb unele companii care te platesc permanent, adica esti platit si acasa. Evident ca aceste contracte permanente sunt cu anumite clauze si in deosebi nu poti sta acasa mai mult decat muncesti.
  2. Un alt mare plus este faptul ca ai ocazia sa vizitezi foarte multe locuri din intreaga lume. Cum vapoarele transporta marfa dintr-un loc intr-altul, este nevoie de un anumit timp pentru a descarca acea marfa. In acel moment poti iesi la o plimbare, poti face vizite in acel loc sau poti iesi cu colegii oriunde iti doresti tu.
  3. Ai vacante foarte lungi. Vacantele navigatorilor pot fi de minimum 3-4 luni pe an si pot ajunge chiar si la 6 luni intr-un an. In functie de contractul pecare il ai, dupa ce termini perioada de munca, poti merge linistit acasa 2-3 luni de zile sa stai cu familia/prietenii sa mergi in vacante sa vizitezi si alte locuri, sa te distrezi, sa faci ce doresti tu sau mai bine zis ce visezi tu atunci cand esti plecat pe mare.
  4. La munca totul e gratis. Cat timp esti la vapor nu platesti nici cazarea, nici mancarea, nici bauturile(ne-alcoolice), nu platesti curentul, adica nu iti vine nicio facura la sfarsitul lunii. Asadar toti banii pe care ii castigi iti pot ramane in buzunar.
  5. In cazul in care colegii tai sunt de pe alte meleaguri, poti invata traditiile lor, istoria tarilor din care provin, obiceiurile pe care le au si alte lucruri interesante in cazul in care esti o persoana comunicativa.
  6. Mereu ai alti colegi de munca si alti sefi. Poate fi atat un plus cat si un minus dar l-am adaugat la plus datorita faptului ca poti invata cate putin de la fiecare si astfel cunostintele tale pot fi imbunatatite mereu.
  7. Munca iti este apreciata. Daca esti muncitor sefii tai vor observa asta iar la sfarsit de contract iti vor da o evaluare buna cu propunerea de promovare pentru o functie superioara. Dupa cateva astfel de contracte poti obtine promovarea pentru o functie superioara. Evident ca salariul va fi mai mare iar satisfactia pe masura.

Cam acestea sunt plusurile majore pe care le are aceasta meserie. Evident ca pentru fiecare persoana in parte pot exista si altele dar in general acestea sunt.

Afla care sunt castigurile navigatorilor

Sa vedem acum care sunt si minusurile.

  1. Cel mai mare minus al aceste meserii este faptul ca trebuie sa stai departe de familie in primul rand, iar mai apoi de prieteni. Atata timp cat esti plecat esti departe de casa, de familie, sotie/sot, copii, mama, tata, bunici, etc. Nu este usor, atata timp cat esti la vapor te vei gandi mereu acasa.
  2. Viata iti este pusa in pericol zi de zi atata timp cat esti la vapor. Faptul ca esti plecat la sute si mii de kilometri te tarm este suficient cat sa fi in mare pericol. Orice problema medicala pe care (Doamne fereste!) o ai, nu poate fi tratata decat cu conditiile pe care le ai la bordul navei pana ajungi la cel mai apropiat tarm.
  3. Un alt minus este faptul ca vei rata mai mereu cele mai importante momente alaturi de familie, precum Craciunul, Pastele, trecerea in noul an, zilele de nastere ale membrilor familiei, prima zi de scoala a copilului si alte asemenea momente foarte importante din viata noastra.
  4. Atata timp cat esti la munca nu prea ai zile libere. Chiar si sambata si duminica vei merge la munca la fel ca in orice alta zi. Nu se tine cont de sarbatori, ba as spune ca nu se ia in considerare nici Pastele sau Craciunul. Vei munci poate la fel de mult iar daca ai noroc vei primi in schimb o masa festiva si cam atat.
  5. Trebuie sa inveti mereu pentru a tine pasul cu tehnologia si pentru a putea face fata cerintelor. Indiferent ca esti la inceputul carierei sau esti deja avansat, trebuie sa te informezi si sa ti cont de toate cerintele impuse de anumite organizatii, de anumite institutii, de cerintele companiei, a regulilor internationale si toate schimbarile care au loc tot timpul in aceasta meserie.
  6. Conditiile meteo nefavorabile fac ca vapoarele sa fie foarte instabile iar raul de mare isi face simtita prezenta printre foarte multi navigatori.

In mare acestea sunt plusurile si minusurile pe care le are aceasta meserie de navigator. Ramane ca voi sa le puneti in balanta si sa decideti daca doriti sa deveniti navigator sau daca odata ajunsi navigatori veti continua pe acest drum. Nu toti rezista in aceasta meserie, pe unii dintre noi minusurile ne fac sa renuntam la aceasta si sa ne orientam spre altceva.

Ne gasiti si pe:
Instagram – Viata de Navigator
Facebook – Viata de Navigator
YouTube – Vlogul Vaporeanului

Daca doriti sa fiti la curent cu tot ceea ce facem, veniti alaturi de noi in Viata De Navigator

De asemenea daca v-a placut articolul asteptam comentariile voastre sau ne puteti da like/share. Multumim!

(Visited 1.459 times, 1 visits today)
➡️➡️➡️ 𝐃𝐢𝐬𝐭𝐫𝐢𝐛𝐮𝐢𝐞 𝐬̦𝐢 𝐭𝐮! ⤵️⤵️⤵️

15 comentarii la „

Ce au de castigat, dar si de pierdut, navigatorii!

  1. Nu ai cum sa castigi daca nu investesti. Ma rog, cursurile IMO nu au strict menirea unei investitii, dar pot fi privite si asa. Aceste cursuri IMO pe care le frecventam periodic au rolul de a inprospata si reactualiza cunostintele necesare pentru a ne face treaba la nava. Multe dintre ele fac parte din categoria, sa zicem asa, de siguranta, iar daca le vom ignora, nu numai ca facem viata grea celor din jurul nostru, dar ajungem sa ne punem propriile vieti in pericol, pana la a nu mai ajunge inapoi acasa, la familiile noastre.
    Acum depinde ce va doriti fiecare.

    View Comment
    1. La fiecare inceput de contract trebuie sa ti se faca familiarizarea in ceea ce priveste safety, toate sistemele de stins incendiile, trebuie sa cunsoti toate instalatiile de la bordul navei, in primele zile esti bagat in life boat, rescue boat, ti se face un anumit training, deci in mare faci astea la cateva luni de zile. De ce trebuie sa merg la Ceronav sa le fac, sa dau si bani, daca oricum le fac mereu la bordul navei?

      View Comment
      1. Daca mergi pe pricipiul ca trebuie si se fac doar pe hartie nu se rezolva nimic. In orice companie faci familiarizare la vapor teoretic una cand urci pe vapor, alta in 48 de ore si alta in 2 saptamani. Dar spune-mi de cate ori ai facut pe bune familiarizarile. Asa macar la 5 ani iti reimprospateaza astia cunostintele si iti mai aduc la cunostinta noile modifixare ale conventiilor imo.

        View Comment
        1. Daca nu imi fac familiarizarile astea am mari sanse ca la un vetting sa imi iau observatie pentru ca nu stiu unul dintre sisteme sau altele de genul acesta. Asa ca pentru a evita orice neplacere si pentru a ma considera safe la nava voi face familiarizarile pentru ca am avut parte de multe neplaceri si mi-a prins bine ca am stiut cum functioneaza. Cateva secunde pot face diferenta intre viata si moarte. O stim cu totii.

          View Comment
          1. Çok güzel teyit edilmiÅŸ oldu. 17 Åžubat 2008 için geçen kış MCT indeks ısrarla -0,5 olarak koÅŸulları ÅŸimÅŸek açısınsan kararsız gösteriyordu, 2008′e ait ÅŸimÅŸek arÅŸivi elimde olmadığı için kontrol edemiyordum. TeÅŸekkürlerOzan da vakit bulduÄŸu bir zaman (bana rehberlik etcek o bakımdan ) bu ÅŸimÅŸek indeksi ile ilgili bu kış verikasyonlu tanıtım makalesi yazacağım

            View Comment
          2. Topolánek blábolí jako debil už teď a žádné zemětřesení se nekoná. Tahle vláda je vládou najatých mouřenínů, která má odvést pro zlodějskou pravici tu nejšpinavější práci a pak s naditými konty odejít do věčných lovišť. To je v okruhu třeba Liberálního Institutu veřejné tajemství.

            View Comment
    2. Scuze de interventie dar ce ai spus tu Marius vine poate de la unu care nu a prea trecut pe la vapor, nu stie ce vorbeste si se bazeaza pe cele aflate la CERONAV de la cel care ia prezentat programul sau de la un angajat al lor. Pai la CERONAV daca ar vrea reinprospatare ar avea cursuri de avansati ca eu cu 13 ani in spate nu am ce cauta cu ala nou si nu am nevoie de 3 saptamani de basic sau cate 2,3,4 zile/saptamani de cursuri si mii de euro aruncati ca sa imi zica niste abureli pe care eu le stiu mai bine decat ei si le traiesc de 13 ani pe viu in fiecare training si exercitiu de la bord saptamanal uneori bisaptamanal. Imi pare rau dar CERONAV nu e decat o masina de facut bani pentru patron si guvern atata tot.

      View Comment
  2. In legatura cu articolul de mai sus spui numai prostii. In zilele noastre iesirile in port sunt f. rare, bauturile non alcolice se platesc aproape in toate companiile si eu am navigat in multe companii. Munca nu iti este apreciata de cele mai multe ori, nu vine cineva sa iti spuna dupa un cart la pune bravo ai facut o teeaba buna sau la masina cand faci o munca de rutina sa te felicite. Esti platit cum se cuvine pt munca si raspunderile fiecarui grad. In cazuri majore, doar daca esti pe la mijlocul oceanului nu vine elicopterul sa te ia de la vapor pt urgenta medicala. Zile libere nu ai de loc cat esti la vapor esti 24 din 24 de serviciu. In orice meserie trebuie sa inveti permanent. Sfatul meu pt tine este sa lasi scrisul pe bloguri si sa pui mana sa iti vezi de navigat pt ca presupun ca inca esti tanar si nu ai ajuns la un grad de managerial si inca ai multe lucruri de invatat. Eu sunt marinar, navigator este si cel care naviga pe internet si nu ma supar daca cineva imi spune ca sunt marinar chiar daca am gradul de sef mecanic.

    View Comment
    1. Constantin
      In primul rand iti multumesc pentru mesaj, orice punct de vedere este bine venit si ti-l respect chiar daca nu pot fi de acord cu multe din ce spui, la fel cum nici tu nu ai fost de acord cu mine. E ok lucrul asta.
      Iesirile in port sunt foarte rare pentru ca depinde foarte mult de persoanele din pozitiile manageriale si sa-ti dau exemple:
      Am fost pe o nava unde am lucrat 2 zile non stop pentru un o/h la un DG, impreuna cu un motorist si un fiter, dupa aceste 2 zile am avut o zi intreaga libera in Napoli, am fost si am vizitat Roma si Pisa in ziua aia. A venit alt sef mecanic si nu a mai fost posibila treaba asta desi am muncit iar 2 zile non stop pentru a termina o/h si tot in Napoli am ajuns dupa cele 2 zile iar drept rasplata am avut 2 ore de odihna in plus. Munca iti este apreciata si rasplatita la sfarsitul contractului cu evaluare buna si promovare.
      Un alt exemplu este ca un Gas Engineer nu poate iesi in port deoarece trebuie sa fie st-by la incarcare/descarcare. Si aici depinde de Capitan, unii ies, altii nu. Cum la unii se poate iar la altii nu? Am avut sefi mecanici care la all fast erau cu rucsacul in spate la gangway si asteptau sa plece in oras. Atata timp cat esti bazat pe meserie nu iti este frica de nimeni si nimic. Mie nu imi este frica 🙂
      Mai am multe de invatat, recunosc, dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa am timp liber si sa fac ce vreau eu cat sunt la nava. Nu mai suntem majoritari comunisti la nava sa ne punem unul pe altul la munca. Atata timp cat iti faci treaba ok la munca, in timpul liber poti face ce vrei. Asa gandesc eu…

      View Comment
  3. Deja de la punctul 1 ai inceput prost. Foarte prost. La punctul 7 am inteles perfect: marea satisfactie – banii. Deci perceptia e ca viata se invarte in jurul banilor nu a navigatului… Este un punct de vedere.
    Nu ai amintit de coplesitorul cer instelat in noptile senine – amintire ce doar un navigator o poate intelege.
    Nu ai spus nimic de vreo situatie limita in care sa iti auzi la propriu inima batand dar din care atunci cand iesi cu fruntea sus datorita reactiei si deciziei simti cea mai mare satisfactie.
    Nu ai spus de delfinii saltareti, de aerul sarat pe marea calma, de partidele de pescuit, de glume intelese doar intre navigatori, de ciocanele care vin in alea 2 ore in care vrei sa dormi si totusi eu una le simt lipsa acasa. De prietenii ce depasesc granitele si limbile materne, de picioarele murate dupa spalatul magaziilor, de noodles, de oameni intelepti care te uimesc si te fac mai bun ca specialist dar si mai bun ca om. De conflictele intr-un mediu cu o comunitate atat de mica cu oameni diversi pe care nu ii alegi dar cu care trebuie sa dai ce e mai bun. Sunt atat de multe plusuri (recunosc, exista si minusuri), totusi din 7 bile albe, 2 dintre ele pentru tine se invart in jurul banilor.

    View Comment
  4. Raluca, daca ii spui unuia care face 6 cu 6 despre cerul instelat si delfinii saltareti sigur te ia la injurat :))
    Iar cei care sunt acolo si fac 6 cu 6 tot timpul crede-ma ca o fac doar pentru bani nu pentru delfinii saltareti 🙂

    Te invit sa faci un articol in care sa povestesti cele expuse de tine pe site-ul nostru, ce zici?

    View Comment
  5. I do accept as true with all the ideas you’ve introduced for your post. Th18y#&2e7;re very convincing and will definitely work. Nonetheless, the posts are too quick for newbies. Could you please extend them a bit from next time? Thanks for the post.

    View Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.