De ce romanii sa nu aiba salariul asta? Suntem in …

Comment on

Viata de Navigator. De la cateva sute de euro la 20.000 euro pe luna

by shoby.

De ce romanii sa nu aiba salariul asta? Suntem in UE si avem cateva privilegii si noi. Nu iti pot demonstra lucrul asta pentru ca nu sunt comandant si nu am salariul acesta. Dar cu siguranta avem comandanti romani care ajung la acel salariu. E greu sa ii gasesti sau sa recunoasca cineva pentru ca lucrurile astea nu sunt spuse de ei decat apropiatilor.

shoby Also Commented

Viata de Navigator. De la cateva sute de euro la 20.000 euro pe luna


Salut Cristy!
Nu sunt nou in meseria asta, o fac de 10 ani de zile iar acum 2 ani când am scris articolul de fata ştiam despre ce vorbesc. Compania la care lucrez, asa cum am mai spus in alt comment, plăteşte foarte bine dar se munceşte 3 luni cu 3. Dacă ar lucra 4 cu 2 atunci toti comandantii/sefii mecanici Romani din firma asta ar câştiga aproape 20.000 Euro pe luna lucrată. Asta la LPG-uri.
Chiar acum pe ainostri cei de la Sagau au oferta de munca pentru Comandant 24.000 USD (3 cu 3) si Sef Mecanic cam 23.500. Evident ca nu in port la Constanta, program 8-16 ci pe LNG.
N-am spus ca toti comandanții Romani vor câştiga suma aceasta, am spus ca se poate câştiga, salariile ajung până acolo. Ajung? Da, ajung.


Viata de Navigator. De la cateva sute de euro la 20.000 euro pe luna


Depinde de firma cu care pleci si contractul le care il semnezi. Cunosc persoane care pleacă pe fluviu si câştiga 1000€ atât la vapor cat si acasă (1 luna la vapor si 1 luna acasa). Cunosc si altă persoană care castiga 1200€ la o lună lucrată iar acasă primeste doar salariul minim.


Viata de Navigator. De la cateva sute de euro la 20.000 euro pe luna


Salut Silvian!
Eu zic sa te axezi foarte mult pe Bacalaureat si sa tragi tare cu invatatul pentru ca asta conteaza foarte mult. Mai tarziu vei regreta daca nu ai bacul luat.
Fara bac poti face acel curs de marinar, se castiga binisor exact cum zici si tu, desi eu as zice ca salariul initial e putin mai mic, as zice la 1000 de euro dar e greu sa pleci din prima marinar pentru ca nu ai experienta iar marea majoritate cer experienta pe functie (stiu, e un paradox treaba asta).
Ca si marinar faci munca de jos, cam ce e mai greu, depinde si de tipul de nava pe care pleci. Spalat puntea, spalat magaziile de marfa sau puntile de marfa, vopsit, matagonit, in general intretinerea vaporului. Pe langa asta participi tot timpul la manevre si in porturi te ocupi si de paza navei. Muncesti cam 8-10 ore pe zi dar sunt zile si mai grele.
Dupa un anumit timp poti sa promovezi la timonier si mai apoi ca sef de echipaj. Salariile cresc in raport cu functia pe care o ai.
Spor la invatat si bafta in tot ceea ce faci!


Viata de Navigator. De la cateva sute de euro la 20.000 euro pe luna


Costel, uite am gasit o oferta de munca cu salariu foarte bun. Si e pentru romani.

Nu vreau sa fac reclama, dar pentru cei care m-au injurat ca salariile nu pot ajunge la 20.000 euro/luna: Oferta pentru Chief Officer de 17.000 USD/luna. Comandantul evident ca sare de 20.000 Euro. http://www.ainostri.ro/?pagina=10&of=25122&id_ag=52


Viata de Navigator. De la cateva sute de euro la 20.000 euro pe luna


Vali Malaxa: Ce diferenta este intre bucatarul de pe pasager si bucatarul de pe bulk de exemplu? Ce diferenta este intre ospatarul de pe pasager si cel de pe…container? Pot toti cei enumerati mai sus sa fie numiti personal auxiliar? Daca da, e ok, daca nu zi-mi te rog de ce nu.
Si zi-mi te rog marinarul care face si functia de ospatar, unde il încadrezi? 🙂


Viata de Navigator. De la cateva sute de euro la 20.000 euro pe luna


Nu am spus nimic de rau fata de marinari, timonieri, sefi de echipaj, motoristi sau alte functii. Doamne fereste! Am resptect pentru ei si cunosc oameni deosebiti, modesti, care stiu meserie fata de altii cu functii superioare care doar se fac ca stiu meserie. Mi se pare un termen ok cel de personal auxiliar si nu cred ca asta inseamna ca ei nu au ce cauta la nava. Fara ei nu se poate la nava!


Viata de Navigator. De la cateva sute de euro la 20.000 euro pe luna


Salut Costel!
Am explicat treaba asta si pe facebook. La compania unde lucrez comandantul castiga 8000 USD contract permanent. Adica 3 luni acasa si 3 luni la nava. Deci pe an ar fi cam 96k din care el lucreaza doar 6 luni. Daca ar lucra 8 luni ar castiga 128k pe an pentru ca ar lucra 2 luni in plus din cele pe care trebuie sa le stea acasa. Daca luam in considerare faptul ca multi naviga 9 luni pe an, aceasta suma ajunge la 144k/an. Spun un salariu teoretic pe LPG la o companie care nu are cele mai bune salarii. Comparativ cu salariile pe care le-am spus in articol, un comandant cu 20k euro pe luna, inmultit cu 9 luni pe mare ar putea castiga 180k/an, deci nu foarte departe de ceea ce se castiga la noi pe LPG. Sunt cateva pasagere si LNG-uri unde comandantii ajung la 20k pe luna lucrata. Te rog sa cauti pe google anunturi pentru LNG la comandanti, te vei convinge singur.
Numai bine!


Viata de Navigator. De la cateva sute de euro la 20.000 euro pe luna


Sunt un navigator! Ca va convine sau nu trebuie sa acceptati 🙂
Stiu ca pentru cei in varsta e mai greu sa ii accepte pe cei tineri.


Recent Comments by shoby

5 pasi importanti spre functia de comandant/sef mecanic


Salut Robert. Eu am învăţat Lb. Engleza (sa vorbesc) la navă. Stiam cuvintele, nu aveam cursivitate, nu ştiam sa folosesc timpii, dar eram înţeles. Nu toţi vorbesc perfect Lb. Engleza pe navă, mai ales est europenii, asiaticii(chinezii) dar ne înţelegem. Important e sa inveti cuvintele de bază si termenii marinăreşti de bază, restul le înveţi la navă in timp.
Deci concluzia e: Nu te speria, vei învăţa la vapor vrei nu vrei 🙂


5 pasi importanti spre functia de comandant/sef mecanic


Aveti dreptate! Am patit si eu multe mai ales la inceput. Am avut puterea sa trec peste ele si defapt m-au intarit aceste evenimente. Am scris si despre ele:
http://www.viatadenavigator.ro/2016/01/12/clipe-de-neuitat-petrecute-la-nava/


5 motive pentru care e mai bine sa navigam pe tancuri


Buna ziua!
E cam greu pentru D-stra deoarece majoritatea firmelor cer experienta pe functie pe acel tip de vapor. Daca D-stra aveti experienta 0 ca Sef Mecanic pe LPG de exemplu nu cred ca va ia nimeni. Sau probabil ca sunt unele firme micute dar va vor cere niste sacrificii, salariu mai mic, ori sa plecati 1-2 contracte pe o functie mai mica, etc.


Vizita medicala + Prelungire carnet de marinar in 3 ore.


Dny, stai calm ca nu s-a kkt nimeni pe el. Cel putin nu mirosea deloc pana sa apari tu.
Daca e asa cum zici, atunci chiar ma bucur. Asa e cand incepe concurenta si nu mai exista monopol. Stim cu totii cum era inainte la policlinica CFR… Incepeai la 7-8 dimineata si terminai seara.


Vizita medicala + Prelungire carnet de marinar in 3 ore.


Buna Monica.
Pe mine m-a costat reinoirea brevetului asa:
90 RON – Preschimbare Carnet Marinar (nu-l aveam pe cel nou, mic)
113 RON – Preschimbare plus Reconfirmare Brevet
45 RON – Eliberare brevet
36 RON – alte taxe specifice ANR de genul: Viza de conformitate cu originalul, etc
Total: aprox 285 RON


Vizita medicala + Prelungire carnet de marinar in 3 ore.


Da Oana, am primit si rezultatele analizelor de sange, tot.


Cautam urgent Master, C/O, C/E, 2/E, G/E si E/E


Va rog sa ne trimiteti un CV, il puteti downloada pe cel din articol. Avem nevoie de cateva informatii, nr de telefon si macar ultimele 4 voiaje. Asteptam cv-ul dumneavoastra cat mai repede posibil.


5 Lucruri nestiute despre marinari.


Evident. Doar nu s-au adunat toti deștepții pe mari si oceane. 🙂
Dar mesajul tau nu are nicio valoare. E ca si cum ai spune „sunt si Români prosti”. Evident ca sunt, stim cu totii. Asa, si?


Vizita medicala + Prelungire carnet de marinar in 3 ore.


@Lilica: Nu stiu cat de corecte au fost desi pot sa-ti spun ca inaintea mea o persoana a picat vizita la psihiatrie si a fost data inapta. Analizele la sange/urina cred ca au fost facute ok iar rezultatele ptr auz, ochi etc le ai pe loc. Nu stiu daca s-a uitat cineva peste testele psihologice, insa cred ca la toate celelalte cabinete s-au facut testele ok si cred ca toate rezultatele au fost la timp la comisie, dar nu pot sa garantez pentru asta.


5 Lucruri nestiute despre marinari.


Oana
Niciodata degetele de la o mână nu seamănă unele cu altele. Asa se întâmplă si cu navigatorii si cu fiecare nație in parte, sau fiecare om in parte. Unii sunt gelosi, altii isi inseala jumatatea, altii impulsivi, etc. Daca ai avut ghinionul de a întâlni o persoană nepotrivita nu inseamna ca toti navigatorii sunt la fel. Sunt navigator si nu imi place sa fac o femeie sa treaca prin ce ai trecut tu. Si nu putini sunt ca mine.
Iti doresc sa gasesti persoana potrivita, indiferent de meseria pe care o are!


Povestea lui Mihai Vladeanu! „Aveam mancare la sacose pentru 3 zile iar la apa aveam ratie”


Salut Catalin! Eu am navigat doar cu 2 firme pana acum si nu cunosc foarte multe despre alte companii, doar ce stiu din auzite dar nu vreau sa vorbesc aiurea,asa ca iti spun de firmele la care am lucrat. Prima se numeste Zodiac Maritime, au sediul in Tomis Mall. Am lucrat la ei aproape 4 ani si sunt o firma serioasa. Salariul iti intra mereu la timp, te trimite mereu in voiaj fara sa astepti prea mult. Nu se da spaga. Salariul cred ca este undeva in jur de 1600-1800 USD pe luna lucrata la vapor. Asa era inainte, nu stiu cum este acum. Poti merge acolo si intreba.
La firma la care sunt acum am plecat prin agentia MCL International, au sediul pe langa galeriile Soveja, la fel o agentie serioasa care trimite pentru companii mari precum Stena, Chevron, Northern Marine, etc. Eu sunt la Northen Marine si aici tot rating-ul este filipinez, deci romani sudori nu avem din pacate. Spor la invatat si sa termini cursul cu bine. Mare atentie cu ce firme pleci, daca nu esti bine informat mai bine intreaba pe cineva despre eventualele firme care vor sa te trimita in voiaj. Numai bine!


Povestea lui Mihai Vladeanu! „Aveam mancare la sacose pentru 3 zile iar la apa aveam ratie”


Marius, ti-am raspuns si pe cadeti. Baiatul a pus o poza cu numele navei la pupa: MERTA. Si pe marrinetraffic scrie clar ca numele navei pe AIS e MERTA. Oricum, A MERT sau MERTA, fugiti de ea!!!


Ce au de castigat, dar si de pierdut, navigatorii!


Raluca, daca ii spui unuia care face 6 cu 6 despre cerul instelat si delfinii saltareti sigur te ia la injurat :))
Iar cei care sunt acolo si fac 6 cu 6 tot timpul crede-ma ca o fac doar pentru bani nu pentru delfinii saltareti 🙂

Te invit sa faci un articol in care sa povestesti cele expuse de tine pe site-ul nostru, ce zici?


5 Lucruri nestiute despre marinari.


Ai dreptate Raluca in legatura cu experientele mele negative. Te invit sa ciesti: http://www.viatadenavigator.ro/2016/01/12/clipe-de-neuitat-petrecute-la-nava/
Multumesc pentru urare! 😉


Ce fel de femei prefera marinarii !?


Raluca, nu este nicio legatura. Ai luat-o prea in serios 🙂
Femeile astea nu exista 🙂


5 Momente penibile prin care trece un marinar!


Ai dreptate Raluca dar sunt cazuri izolate. Eu personal ma regasesc doar in 2-3 din cele scrise de tine. La punctul 13 cred ca se regasesc toti 🙂


Incredibil dar adevarat! Cat costa sa iti faci actualizarea de brevet?


Te cred Cosmin, pentru ca acum acele cursuri din poza de mai sus sunt doar actualizarile, care tin cateva zile. Prima data se fac cursurile initiale care dureaza mai mult si evident costul este mai mare. Plus ca la inceput ai nevoie de multe alte cursuri…
Eu am prieten care a plecat in primul voiaj cu datorii de mii de euro. Eu personal am plecat primul contract de ofiter cu datorie lasata acasa…


Unde si de ce ataca piratii! Un Roman a fost impuscat in picior!


Corect, vapoarele sunt vapoare! 🙂
Piratii… tot pirati raman! 🙁


5 Lucruri nestiute despre marinari.


Buna Gabriela,
Eu sunt autorul in caz ca nu ti-ai dat seama 🙂
Nu stiu pe cine lauzi cu raspunsul la pct 1 !??
Daca ii dai dreptate lui Andy, sa stii ca el a spus exact contrariul la ce zici tu 🙂 Si anume ca navele comerciale de azi sunt „nave” si nu „vapoare”. Citeste cu atentie 🙂


5 Lucruri nestiute despre marinari.


Andy,
1. Foarte frums exlicat si foarte adevarat. M-am contrazis si eu cu cineva mult mai in varsta care insista ca se zice vapor si nu nava, cum ca noi nu lucram pe nave spatiale ci pe vapoare :).
Si eu care credeam ca am invatat ceva bun de la cineva mai in varsta… se pare ca m-am inselat 🙂
2. Continui sa cred ca Dumnezeu ne poate scapa din anumite pericole in care nici „dovleacul” nu ne mai ajuta 🙂
3. Din propria mea experienta ramane 99%, sau tinde spre aceasta valoare. Experienta fiecaruia poate sa fie diferita cum ai spus si tu in functie de mai multi factori 🙂


5 Lucruri nestiute despre marinari.


Buna Roxana,
Ma bucur cand cineva ma trage de maneca pentru astfel de lucruri. Voi tine cont de sfatul tau si sper sa am mai putine greseli pe viitor. Sunt articole pe care le scriu si nu arunc un ochi peste ele pentru eventuale greseli, le public direct si probabil din cauza asta. Este evident ca unde apare „-” in plus, cum e la „spune-ti” in articol mai sus, aia nu mai este o greseala de scriere. E bine insa ca la o prima verificare am gasit-o singur 🙂
Multumesc!


Ce au de castigat, dar si de pierdut, navigatorii!


Constantin
In primul rand iti multumesc pentru mesaj, orice punct de vedere este bine venit si ti-l respect chiar daca nu pot fi de acord cu multe din ce spui, la fel cum nici tu nu ai fost de acord cu mine. E ok lucrul asta.
Iesirile in port sunt foarte rare pentru ca depinde foarte mult de persoanele din pozitiile manageriale si sa-ti dau exemple:
Am fost pe o nava unde am lucrat 2 zile non stop pentru un o/h la un DG, impreuna cu un motorist si un fiter, dupa aceste 2 zile am avut o zi intreaga libera in Napoli, am fost si am vizitat Roma si Pisa in ziua aia. A venit alt sef mecanic si nu a mai fost posibila treaba asta desi am muncit iar 2 zile non stop pentru a termina o/h si tot in Napoli am ajuns dupa cele 2 zile iar drept rasplata am avut 2 ore de odihna in plus. Munca iti este apreciata si rasplatita la sfarsitul contractului cu evaluare buna si promovare.
Un alt exemplu este ca un Gas Engineer nu poate iesi in port deoarece trebuie sa fie st-by la incarcare/descarcare. Si aici depinde de Capitan, unii ies, altii nu. Cum la unii se poate iar la altii nu? Am avut sefi mecanici care la all fast erau cu rucsacul in spate la gangway si asteptau sa plece in oras. Atata timp cat esti bazat pe meserie nu iti este frica de nimeni si nimic. Mie nu imi este frica 🙂
Mai am multe de invatat, recunosc, dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa am timp liber si sa fac ce vreau eu cat sunt la nava. Nu mai suntem majoritari comunisti la nava sa ne punem unul pe altul la munca. Atata timp cat iti faci treaba ok la munca, in timpul liber poti face ce vrei. Asa gandesc eu…


Ce au de castigat, dar si de pierdut, navigatorii!


Daca nu imi fac familiarizarile astea am mari sanse ca la un vetting sa imi iau observatie pentru ca nu stiu unul dintre sisteme sau altele de genul acesta. Asa ca pentru a evita orice neplacere si pentru a ma considera safe la nava voi face familiarizarile pentru ca am avut parte de multe neplaceri si mi-a prins bine ca am stiut cum functioneaza. Cateva secunde pot face diferenta intre viata si moarte. O stim cu totii.


5 Lucruri nestiute despre marinari.


Ionut: te referi la articol ca doar 10% este adevar? Daca da, te rog sa spui de ce nu este adevarat. Fi te rog mai eplicit 🙂
Multumesc!


Ce au de castigat, dar si de pierdut, navigatorii!


La fiecare inceput de contract trebuie sa ti se faca familiarizarea in ceea ce priveste safety, toate sistemele de stins incendiile, trebuie sa cunsoti toate instalatiile de la bordul navei, in primele zile esti bagat in life boat, rescue boat, ti se face un anumit training, deci in mare faci astea la cateva luni de zile. De ce trebuie sa merg la Ceronav sa le fac, sa dau si bani, daca oricum le fac mereu la bordul navei?


0
➡️➡️➡️ 𝐃𝐢𝐬𝐭𝐫𝐢𝐛𝐮𝐢𝐞 𝐬̦𝐢 𝐭𝐮! ⤵️⤵️⤵️